BillettDet hender vi får henvendelser fra deltakere som ikke får tilgang til sendinger eller videoarkiv. De kan ha problemer med å logge seg inn, eller de får beskjed om at det ikke finnes noen billett. Under følger noen forklaringer på hvordan slike ting kan skje, og hvordan du kan løse det.

Billettene er koblet til e-postadresser

Alle billetter er knyttet til en e-postadresse. Hvis du selv har registrert påmeldingen/bestillingen vet du antakelig hvilken e-postadresse du benyttet. Men hvis påmeldingen ble gjort fra arbeidsstedet ditt, så vet du kanskje ikke hvilken som ble oppgitt. Hvis du har blitt varslet av NAFO om påmeldingen, så er det e-postadressen som dette varselet ble sendt til som er den riktige adressen.

Hvis du ikke har blitt varslet av NAFO om påmeldingen, så kan du med stor sannsynlighet gå ut fra at det er e-postadressen din på arbeid som gjelder. Sjekk eventuelt med vedkommende som registrerte påmeldingen.

Brukerkonto

For å få tak i billetten din må du ha en brukerkonto. Med brukerkonto menes at du har registrert navn, epostadresse og kanskje andre personopplysninger som telefonnummer og adresse, og at du har opprettet eller blitt tildelt et passord.

Selv om du er påmeldt fra arbeidsstedet, er det ikke sikkert at du har en brukerkonto.

Hvis det hender at du får nyhetsbrev på e-post fra NAFO, så har du allerede en brukerkonto som du kan logge deg inn på. Om du ikke husker passordet, kan du bruke "Jeg har glemt passordet"-funksjonen i forbindelse med innlogging. 

Hvis du ikke kan huske at du har fått nyhetsbrev på e-post fra oss, har du antakelig ingen brukerkonto, og du må da opprette en ny. Velg "Jeg er ikke registrert fra tidligere" i innloggingsrammen.

Flere e-post-adresser

Hvis du har flere e-postadresser så kan det være at billetten er tilknyttet en annen e-postadresse enn den som er registrert på brukerkontoen din, og da får du ikke tak i billetten. 

Hvis du opplever dette, er det fullt mulig å lage en ekstra brukerkonto for e-postadressen som billetten tilhører, men vi anbefaler heller denne fremgangsmåten: Logg inn på den eksisterende brukerkontoen din. Gå "Mine Personalia". Der er det plass til å registrere inntil to ekstra e-postadresser. Legg inn epostadressen som billetten hører til som en ekstra e-postadresse. Når du har gjort dette vil billetten bli tilgjengelig for deg.

Noen opplever at de ikke får lov til å legge til den ekstra e-postadressen, med beskjed om at den allerede er i bruk. Dette betyr at du allerede har to brukerkonti. Løsningen blir da å logge seg av, og så logge seg inn igjen på den andre brukerkontoen. Hvis du ikke husker passordet til denne, så kan du bruke "Glemt passord"-funksjonen. (Du kan bruke denne lenken til å logge deg ut)

Jeg er registrert med en gammel e-postadresse

Noen tar kontakt med oss fordi de har en brukerkonto med en e-postadresse som de ikke lengre har tilgang til. Hvis dette gjelder deg, og du ikke husker passordet ditt, så vil du ikke kunne løse dette på egen hånd. "Glemt passord"-funksjonen er  nemlig avhengig av å kunne sende deg en e-post med en lenke for å lage nytt passord. I så tilfelle er den eneste løsningen å opprette en ny brukerkonto. Du klikker da alternativet "Jeg er ikke registrert fra tidligere". Send oss gjerne en e-post i etterkant, så kan vi fjerne den gamle brukerkontoen.

Hva er passordet mitt?

Vi får av og til henvendelser fra påmeldte som forteller at nettsiden ikke finner e-postadressen deres når de forsøker å logge seg på, eller benytter «glemt passord»-funksjonen.

Vanligvis skyldes dette at det ikke finnes noen brukerkonto knyttet til den aktuelle e-postadressen. Selv om arbeidsgiveren din har registrert en påmelding til e-postadressen din, innebærer ikke dette at e-postadressen er registrert på noen brukerkonto. En brukerkonto må du opprette selv.

Hvis du aldri har laget noen brukerkonto hos oss, må du derfor registrere deg som ny bruker. Du velger da alternativet «Jeg er ikke registrert fra tidligere» når du blir bedt om å logge deg inn. Når brukerkontoen er opprettet, vil nettsiden sjekke om det finnes en billett til deg.

Jeg får det ikke til, og trenger hjelp!

Hvis du etter dette fremdeles har problemer med å logge deg inn eller få tilgang til billetten, så ta kontakt med oss på e-post, så skal vi forsøke å hjelpe deg så snart vi rekker: service.nafo@atferd.no

Hvis krisen er akutt, sendingen skal starte, og du får ikke tak i billetten, anbefaler vi at du registrerer en ny påmelding. Oppgi at faktura skal sendes til deg selv. Send oss en e-post i løpet av dagen. Forklar situasjonen, og hvem som opprinnelig hadde meldt deg på. Vi vil ikke kreve betaling for slike ekstrapåmeldinger.

Påmeldingssiden finner du her: https://atferd.no/nafo-digital/pameldingsskjema/